Reklama w Internecie: podstawowe metody, wady i zalety

Prowadząc firmę dbamy o jej prawidłowe działanie i rozwój. Planujemy odpowiednie strategie marketingowe. Wielu przedsiębiorców rezygnuje z tradycyjnych form marketingowych, jak ogłoszenia, banery reklamowe czy ulotki i wizytówki, na rzecz Internetu.

Jeżeli chcemy, aby nasza działalność przynosiła nam zyski z pewnością warto bliżej przyjrzeć się tej formie reklamy? Jakie mamy możliwości marketingowe w Internecie? Jakie są ich wady i zalety?

Strona internetowa

Założenie własnej witryny internetowej to podstawa marketingu internetowego. Musimy odpowiednio zadbać o jej wygląd i zamieszczane treści, gdyż to właśnie przez nią zazwyczaj odbywa się pierwszy kontakt naszych potencjalnych klientów z firmą. Jednak sama strona nie wystarczy, powinniśmy zadbać o jej pozycjonowanie.

Jest to optymalizacja, czyli odpowiednie dostosowanie parametrów strony, takich jak jej rozmiar, użyte formaty czy zawarte na niej treści i linkowanie, pod kątem wyszukiwarek internetowych.

Dzięki właściwemu pozycjonowaniu nasza strona powinna pokazywać się wysoko w wynikach, które wyświetli przeglądarka po wpisaniu przez potencjalnego odbiorcę odpowiednich fraz. Zaletą tej metody jest to, że możemy sami rozpocząć promocję firmy całkowicie za darmo.

Niestety wadą tego rozwiązania jest ilość czasu, jaką musimy poświęcić na odpowiednie pozycjonowanie naszej strony i powinniśmy też posiadać choć trochę umiejętności informatycznych.

skuteczne pozycjonowanie

REKLAMA:

Reklama przez portale społecznościowe

Możemy także używać najpopularniejszych social media do promowania naszego biznesu. W jaki sposób? Między innymi zakładając profil naszej działalności w danym portalu, a także zamieszczając odpowiednie wpisy z linkami prowadzącymi na naszą stronę.

W wielu portalach społecznościowych możemy wykupić miejsce na naszą graficzną reklamę, tak zwany baner. Jest on podlinkowany w taki sposób, że po kliknięciu w niego użytkownik jest przekierowywany na naszą witrynę.

Największą zaletą korzystania z social media do reklamowania naszej firmy jest to, że to stosunkowo prosta metoda i dość skuteczna. Wadą jest z pewnością potrzeba pilnowania regularności wpisów oraz opłaty za banery, jednak w dłuższej perspektywie warto zadbać o ten sposób reklamy.

Google Ads

Popularnym wyborem jest też wybór usług Google Ads. Firma Google oferuje nam wiele różnych pakietów usług reklamowych, jak linki sponsorowane, reklamy na stronach partnerskich, reklamy filmowe na YouTube oraz wiele innych.

Zaletą jest przede wszystkim skuteczność tych usług i możliwość z korzystania olbrzymich baz danych i narzędzi do monitorowania kampanii reklamowej. Niestety usługi Google Ads są płatne, a ich koszt wzrasta wraz z większą zawartością wybranego przez nas pakietu.